Home · Rule of law · Logica ministrului delegat

New Posts

  • Performanța funcționarilor publici poate crește!
  • Condei.ro: Tinerii în politică?
  • Cătălin Cornea: Iohannis, Pollit și Bouckaert despre reformă și reformită
  • Alexandru Croitoru: Borc, pâra și whistle blowing
  • Criterii pentru „noua clasa politică”
  • Problema lui Dragnea: funcționarii și procurorii
  • Condei.ro: Incă o escadrilă de avioane F-16 ?!
  • Logica ministrului delegat
  • Cătălin Cornea: Să ne ferim de reformatori!
  • Condei.ro: Eliminarea Ucrainei de la Marea Neagră poate deveni realitate
  • Condei.ro: La ce ne trebuie nouă arme?!
  • Va putea Rusia să creeze ieșire la Marea Neagră pentru Transnistria?
  • Condei.ro: Ingrediente de stat
  • Democrația rusească: de la „Transnistria” la „Ucraina liberă” (de est)
  • Forțele separatiste transnistrene urmăresc să își construiască propria flotă militară aeriană
  • Romanian Ministry of Foreign Affairs: Ukraine must maintain the level of protection for the rights of national minorities in order to remain anchored to its European track
  • ANTARCTICA, pământ "românesc"
  • Commissioner: Harassment of Romanian-language schools in Transnistria goes against right to education
  • Bașcanul Găgăuziei Mihail Formuzal poate vorbi și în Limba Română
  • TVR: „Delfinul", singurul submarin militar al României, va fi retrimis în misiune în Marea Neagră
  • Daniel Gheorghe solicită consilierilor generali ai Capitalei să respingă proiectul care desfigurează Ateneul Român și restaurantul Cina
  • Adevarul: Se dezbate public construirea unor clădiri controversate pe care Primăria Capitalei a încercat să le treacă pe furiş
  • Ateneul Român, mutilarea arhitecturală și demnitatea politicienilor
  • Preşedintele apolitic al României participă la Summitul Partidului Popular European… deplasarea este plătită din bugetul personal al familiei prezidențiale :)
  • Vicepreşedintele politic al UDMR, Borbely Laszlo, dezinformează opinia publică: „funcționarul public (…) are contract de muncă”. Fals! Nu are, funcționarul public în sens restrâns (L 188/1999) este numit prin act administrativ…
  • Modificarea art. 147 (1) CP sau ce înseamnă să fii funcţionar în slujba publicului?!
  • Superimunitatea, prostia, justiția și bunul simț
  • Video: Interviu cu președintele Republicii Moldova, Nicolae Timofti
  • Încercări de resuscitare a „transilvanismului” pentru destructurarea României!
  • Președintele CJ Covasna OBLIGAT de instanță să dea jos inscripția ”Megyehaza” de pe fațada instituției. La Mureș și Harghita prefecții REFUZĂ să aplice legea în cazul inscripției ”Kozseghaza”

  • New Comments

  • (In aceasta chestiun...)
  • DACIT PETRE (DL. BOTG...)
  • no name (În data de...)
  • Slobodan Heine (14.10...)
  • Mio (Is time to open...)
  • Pittsburgh (Magnifice...)
  • Mariana (we are prepa...)
  • jana (Youth unemploym...)
  • dan (The priorities a...)
  • alex (What priorities...)








  • Logica ministrului delegat

    re Crearea poziţiilor de ministru delegat a fost de la bun început un simplu exerciţiu de împărţire politică a unor funcţii pe care trebuia să le pui titlul de „ministru”. Aşa cum am subliniat şi în articolul „Să ne ferim de reformatori!”, cei care se perindă regulat pe la conducerea instituţiilor publice nu au obiceiul să se consulte cu specialiştii din respectivele instituţii sau cu cei din afară, ci ei cred despre ei că ştiu foarte bine ce au de făcut în momentul în care vor ajunge prin jocul politic „la putere”.

    Dacă s-ar fi consultat ar fi aflat că este corect să avem miniştrii delegaţi într-un singur caz, în cazul instituţiilor centrale care nu sunt ridicate la rang de minister, care sunt în subordinea premierului prin SGG-Secretariatul General al Guvernului şi care instituţii, deşi nu sunt ministere (sunt autorităţi naţionale, de exemplu) sunt pentru o perioadă de timp o prioritate naţională şi pentru acea perioadă, premierul are nevoie de un om de rang foarte înalt (mai înalt decât secretarul de stat care conduce autoritatea naţională respectivă), un ministru, care să îi raporteze direct şi periodic. Acest înalt demnitar însărcinat de premier cu o misiune deosebită poate fi ministru delegat.

    În orice alt caz, adică atunci când îţi propui să spargi un minister sau să ai doi miniştrii, unul plin şi altul delegat într-un minister, pentru a da nişte funcţii de ministru unor oameni, vorbim de o antireformă.

    De ce să vrei să plantezi o umbră în coasta unui ministru, umbră (ministrul delegat) care să zică şi ea ceva pe subiectele delegate şi care practic să şubrezească autoritatea ministrului plin?

    De ce să vrei în alte cazuri să mergi mai departe, adică ministrul delegat chiar să spargă ministerul şi „să fugă în libertate” cu un anumit departament din minister? De ce? Pentru ca, pe lângă acel „delegat” suplimentar să trebuiască să creăm o nouă structură administrativă pentru departamentul „fugit”, să mai inventăm şi un secretar general separat, un secretar general adjunct separat, o direcţie juridică seprată, o direcţie de resurse umane separată, o direcţie de buget-finanţe separată…. organigrama_departament_apeNu este complet aiurea? Nu este antireformă? Nu este complet aiurea ca, după câțiva ani în care te-ai chinuit să pui pe picioare departamentele „fugite” din ministere să îţi schimbi radical opinia?

    Vă repet, să ne ferim de reformatori!

    Detalii: www.CatalinCornea.ro

    SHARE OR BOOKMARK THIS POST:
    facebook twitter myspace google stumbleupon reddit digg

    29.03.2015. 11:00

    Comments

    This article hasn't been commented yet.

    Write a comment

    * = required field

    :

    :

    :